De eerste week!!! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu De eerste week!!! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu

De eerste week!!!

Door: Lisanne Logcher

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 Augustus 2015 | Filipijnen, Davao

Voorwoord:

We hadden heel lang gerezen om in de Filipijnen te komen en waren heel moe. We werden opgehaald door helen en dods van het ziekenhuis. We gingen gelijk even wat eten in een restaurantje en werden daarna afgezet bij het huisje. Daar kwamen jeny en dodo de eigenaren van ons huisje ons gelijk opzoeken. De eerste dagen tot en met maandag hebben we met jeny doorgebracht zij heeft ons meegenomen naar de flowerparade, het eaglepark, de shoppingmall en het zwembad het was heel gezellig en we hebben dankzij haar nog meer leuke mensen ontmoet!
Het is zo'n groot verschil met de ziekenhuizen in Nederland... Het is niet hygiënisch en er liggen teveel mensen op te kleine zaaltjes. Als je rijk bent kun je voor 1000 peso per dag een privé kamer nemen ( €20) als je het niet kunt betalen kun je dus op een klein zaaltje liggen voor 400 peso per dag (€8)

Het werk:
Dinsdag: we begonnen vandaag in t ziekenhuis. Eerst gingen we bloeddruk bij patiënten opnemen en kregen we uitleg hoe de dingen een beetje werken in het ziekenhuis. Daarna zijn we bij verstandelijk gehandicapte mensen wezen kijken en bij een bejaardentehuis.
Woensdag: op deze dag kwam ik er achter dat we niet zo veel zouden beleven in het ziekenhuis... Weer gingen we de bloeddruk bij patiënten opnemen en hebben we nog wat kleine praktische dingetjes geleerd zoals : een allergietest uit te voeren, wattenbolletjes draaien en kijken hoe de medicijnen klaar gemaakt worden. In diensten van 8 uur lang stelt dat natuurlijk niet zoveel voor...
Donderdag: vandaag gingen we weer de bloeddruk van de patiënten meten en hebben we nog wat andere dingetjes geleerd zoals: medicijnen toedienen in een infuus en hebben we medicijnen gereed gemaakt.
Omdat we telkens maar zaten te wachten zijn we naar helen toe gegaan en gaven we aan dat we het een beetje saai vonden. We mochten toen van haar bij de röntgenfoto kamer, de echo kamer en het laboratorium kijken, dit was interessant en we hebben er van geleerd.
Vrijdag: weer begonnen met de bloeddruk op te meten, medicijnen toegediend en met een ECG meegekeken. We zijn nog maar een keer naar helen toe gegaan. Zij heeft nu een rooster voor ons gemaakt zodat we niet alleen maar op de afdeling in het ziekenhuis zitten. Ik ben blij met het rooster en kijk al uit naar volgende week!! Maandag mag ik sowieso op de eerste hulp staan !!:D

Nawoord:

Nu hebben we lekker weekend en zijn we gezellig bij een meneer wezen eten, die heerlijk voor ons gekookt heeft. Hij ging gitaar voor ons spelen en liedjes zingen het was gezellig.
Morgen gaan we met jeny ergens heen waar je op kabels hoog in de lucht kunt fietsen (Hahaha dat klinkt raar ;p) ik heb er heel veel zin in!
Maandag tot vrijdag gaan we weer werken van 07:00-15:00.

Ik laat volgende week weten hoe t allemaal gegaan is
Liefs Lisanne

• 29 Augustus 2015 - 13:46

Beppie Bosten:

Hoi Lisanne,

Wat leuk dat je een dagboekje bij houdt.....kunnen we een beetje mee genieten van jou avonturen!
    Zo te horen heb je het wel naar de zin, maak je toch maar mooi mee allemaal......het is een hele belevenis en ik geloof je das allemaal veel anders als bij ons dan hebben wij het echt lux! Geniet van je weken ze zijn zo om en day staat straks mooi op je cv als je gaat solliciteren! Liefs en een fijn weekend Beppie XXX

• 31 Augustus 2015 - 11:15

Inge Vedder:

Haai Lisanne,

Super leuk zo'n weekverslag! Handig, want dan heb je meteen je logboek verslag klaar om uit te printen voor school. Ha, ha, 2 vliegen in 1 klap.
    En wat ontzettend goed dat jullie meteen in het ziekenhuis aangeven wat jullie aan zouden kunnen. 3 maanden alleen maar bloeddruk opmeten zou wel saai kunnen worden.
    Kei veel succes op de eerste hulp werken en geniet van alle momenten.
    En je kent het motto hè: is het niet vandaag, dan komt het wel morgen :-)
    groetjes Inge

• 31 Augustus 2015 - 12:11

Margriet:

Dag Lisanne,

Klinkt goed allemaal. Geniet ervan.

Groet,
    Margriet

• 02 September 2015 - 20:26

Ashley:

Heel leuk geschreven lies! Jammer dat je nog niet zo heel veel hebt kunnen doen. Maar dat gaat vast wel goed komen. Is vaak de eerste weken en daarna mag je alles al alleen doen! Succes meis xx