Week 3 - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Lisanne Logcher

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 September 2015 | Filipijnen, Davao

Voorwoord: deze week is onze eerste week bij de verstandelijk gehandicapten. We hebben dingen voor moeten bereiden en spulletjes ingekocht. Dat was een leuke opdracht, hieronder vertel ik er meer over.

Maandag: vandaag hadden we ons evaluatie gesprek met Helen, we hebben aangegeven wat we geleerd hebben maar ook wat ons nog leuk lijkt om te doen. Zo hebben we afgesproken dat we graag Deelnemen aan de medical mission ( in de bergen) en dat we ook graag nog naar de abused girls en the streetboys willen. Nadat we geëvalueerd hadden kregen we van Helen de opdracht om activiteiten te bedenken die we woensdag met de verstandelijk gehandicapten kunnen gaan uitvoeren. Nadat we een plannetje hadden gemaakt, zijn we naar de shoppingmall gegaan om spulletjes voor de activiteiten te kopen. We hadden bedacht om de volgende spellen te doen: koekhappen, snoephappen, tekenen, voetballen etc.
Dinsdag: vandaag gingen we samen met Helen en Dods naar het 17th aniversiry feest van het lingap center ( het centrum van de verstandelijk gehandicapten ) het begon met een kerkdienst van een uur, daarna konden we lekker eten van een buffet. Na het feest heeft Dods, ons weer afgezet bij het ziekenhuis.
Woensdag: vandaag was onze eerste echte stagedag bij het lingap center. We kwamen aan met een tas vol spulletjes die we zouden gebruiken voor de activiteiten en de mensen waren helemaal enthousiast en gaven ons knuffels en keken vol blijdschap in de tas :D we zijn begonnen met kleurplaten uit te delen en hebben vervolgens samen met de mensen de kleurplaten ingekleurd. Daarna zijn we gaan koekhappen met ze. Eerst begrepen ze het niet, dus hebben we het maar even voorgedaan ;p ze vonden het erg leuk en lekker!
Donderdag: vandaag zijn we weer gaan kleuren met de mensen. Later zette de begeleiding de tv aan en konden we ze niet meer motiveren om spelletjes te gaan doen. Dit kwam vooral omdat we de taal niet spreken en ze afgeleid waren door de tv.
Vrijdag: vandaag zijn we weer begonnen met het inkleuren van kleurplaten. Vervolgens werd de tv weer aangezet :-( Merthe en ik zijn gaan basketballen in de hoop dat de anderen mee zouden doen. Uiteindelijk hebben er kort 2 mensen met ons meegedaan, maar ze waren helaas weer snel afgeleid door de tv. Volgende week maar even vragen of ze wat later de tv aan kunnen zetten ;-).

Nawoord: ik vond het heel leuk om met verstandelijk gehandicapten te werken. Ik ga maar eens vragen in Nederland bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten of ik wat daagjes mee mag draaien, zodat ik kan kijken of het werken in deze sector wat voor mij is :D

Zaterdag en zondag hadden we weer lekker weekend!
Zaterdag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we uiteindelijk bij de coffeespot gaan zitten. Daar kun je heerlijk eten en natuurlijk lekker op de wifi ;p
Zondag zijn we naar de shoppingmall gegaan, daar hebben we souveniertjes gekocht en zijn we lekker bij de mc Donalds wezen eten mmmm!  Oja, ook nog een heerlijke rugmassage gehad daar :D (heb zon last van m'n rug van m'n bed hier :-( )

Tot volgende week dan maar weer!!

• 16 September 2015 - 11:48

Marloes:

Hoi Lisanne,

Wat leuk om je verhalen te lezen! Klinkt als een geweldig avontuur!
    Geniet van alles en iedereen die op je pad komt!

Liefs en groetjes (je nichtje) Marloes

• 16 September 2015 - 14:31

Margriet:

He Lisanne,

Leuke verhalen en zet die tv maar uit, trek gewoon de stekker eruit ;-)
    Ik heb wel contacten in Nijmegen om eens te kijken bij mensen met een verstandelijke beperking!

Geniet en tot de volgende keer.

Groet,
    Margriet

• 17 September 2015 - 22:56

Tiny Bosten:

Lisanne bedankt voor jouw fijne stageverslag, zo kunnen wij ons ook een beetje inleven en genieten van jullie avontuur. Wij wensen jullie succes en een hele leuke tijd want dit is uniek!!!
    Liefs en een dikke kus van John en Tiny

• 19 September 2015 - 17:58

Dieuwke:

Leuk om je verslagen te lezen, Lisanne. Wel makkelijk hè, gewoon de tv aan en je hebt geen kind meer aan ze. Geniet maar van al je belevenissen. Liefs, ook van Jan. Xxx