Week 4! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu

Week 4!

Door: Lisanne Logcher

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

22 September 2015 | Filipijnen, Davao

Voorwoord: na een fijn weekend moet er weer gewerkt worden. Ik heb er weer zin in we gaan deze week een hoop leuke dingen doen :D

Maandag: vandaag gingen we weer naar de verstandelijk gehandicapten, de begeleiding had de sterio buiten gezet. En daar gingen we dan swingen met die heupen!!! We hebben heel veel gedanst, maar we moesten zo nu en dan ook even een pauze inlassen omdat het zo warm was. In de pauzes heb ik veel leuke selfies gemaakt met de bewoners van het lingapcenter, de foto's zet ik in Nederland op Facebook!
Dinsdag: vandaag zouden we naar de abused girls gaan, ik had me hier heer erg op verheugd maar helaas liep het anders dan verwacht... We werden opgehaald door dods en we gingen vervolgens helen, hij haar huis ophalen. Daarna reden we naar de stad en moest dods opeens ergens een wasmachine bestellen. We hebben een uur in de auto zitten wachten, waarvan de airco ook nog eens kapot was... ( mijn hemel, laat alsjeblieft in de zomer geen kinderen of dieren achter in je auto het is een hel!!) vervolgens gaf helen aan dat we te vroeg waren om naar de abused girls te gaan en zijn we nog ergens wat gaan eten. Na dit alles konden we dan eindelijk naar de abused girls, althans dat dachten we... We kwamen daar aan en na 5 minuten daar binnen gestaan te hebben condigde helen aan dat ze het vandaag te druk hadden en dat we maar beter naar de shoppingmall konden gaan :-(. Dusja toen zijn Merthe en ik maar lekker gaan shoppen. Hopen dat we snel een kans krijgen om alsnog naar die meiden te gaan :-).
Woensdag: vandaag mochten we naar het healthcenter, het centrum om baby's te vaccineren. Het was heel druk, omdat het al een maand niet open geweest was. Ik vond het in het begin heel spannend om zulke kleine kindjes te injecteren, het engste vond ik dat je waarschijnlijk zo tegen het bot aanprikt. Maar dit was helemaal niet het geval, die kindjes hebben zo veel vet dat je er eigenlijk niet bang voor hoeft te zijn. Ik had in Nederland al een aantal keer mensen geïnjecteerd en dat ging best goed, maar nu ben ik er echt in gespecialiseerd!! Volgende week mogen we weer terug komen, heb er zin in!
Donderdag: vandaag hebben we een dagje vrij genomen, zo kunnen we vast alles klaarmaken voor morgen!
Vrijdag: jeej! Op naar het resort op het eiland Samal!! We hebben sochtends nog even gekeken of we alles bijhadden, daarna zijn we naar de Sint Anna kade gerezen. Daar hebben we de boot naar Samal gepakt en werden we leuk welkom geheten met een heerlijke smoothie. Daarna werden we naar ons huisje gebracht. Vervolgens zijn we bij het zwembad gaan liggen en hebben we lekker liggen relaxen :-).

Nawoord: op het ressort hebben we heerlijk uit kunnen rusten. Zaterdag's zijn we lekker bij het strand gaan liggen om bij te kleuren.  de zee bij davao is vies en bruin, maar op samal was het helder en blauw :D Ik heb daar nog even gesnorkeld, maar vond het heel eng! Was heel erg bang dat er opeens een haai voor me zou zwemmen en ik zag allemaal enge krabbetjes op de bodem. Ondanks ik het zo eng vind, ga ik het wel vaker proberen. Ik zou namelijk nog graag willen duiken hier en dan moet je natuurlijk niet bang zijn!!
Op het ressort hadden we eindelijk een warme douche, heb nog nooit zo genoten van een warme douche als deze keer. Was echt amazing Hahaha!
Zondag gingen we helaas weer terug met de boot. Daarna zijn we nog bij de coffeeshop gaan zitten voor de wifi en het lekkere eten natuurlijk ;p

Tot volgende week!

• 23 September 2015 - 15:34

Eefje Diesveld:

Hoi Lisanne,
    Ik heb je verhalen gelezen en bemerkt dat je verpleegtechnische handelingen daar doet die je hier niet tegen komt in de ouderen zorg. Denk aan de wet BIG!!!
    Wanneer gaan jullie weer naar de abused girls? Zijn jullie al in het weeshuis geweest? Vraag of je een operatie of een bevalling mag bijwonen.

• 26 September 2015 - 19:53

Ashley:

Hoi Lies,

Echt knap van je dat je dit allemaal doet! En je maakt zoveel mee!
    Het is maar goed dat je gegaan bent, want deze ervaring nemen ze je niet meer af.

Dat in de lucht fietsen is ook niets voor mij, maar snorkelen(duiken) lijkt me wel echt vet! Dus mocht je in NL er ooit zin in hebben, dan houd ik mij aanbevolen.

Succes en tot je volgende weekverslag!