De 2e week - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu De 2e week - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Lisanne Logcher - WaarBenJij.nu

De 2e week

Door: Lisanne Logcher

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 September 2015 | Filipijnen, Davao

Voorwoord: zondag zouden we naar het park gaan waar je hoog in de lucht kan fietsen, maar na een aantal uur gewacht te hebben kregen we een sms'je dat het niet meer door ging... Leuk! Voor niks de hele tijd zitten wachten. Uiteindelijk zijn we maar gaan zwemmen bij een zwembad in de buurt. 

Maandag: vandaag mocht ik op de ER werken, ik had verwacht dat het heel druk zou zijn en dat ik veel werkzaamheden zou hebben. Dat dacht ik omdat ER zo belangrijk klinkt, maar dit is gewoon een afdeling om mensen aan te nemen voor een verblijf in het ziekenhuis. Ik mocht bij de patiënten de vitale functies controleren en zelfs 2x proberen om een infuus in te brengen op de hand. Dit lukte nog niet zo goed, de mensen hebben hier sowieso een hele stugge huid en  ik had natuurlijk ook nog nooit eerder intraveneus een naald ingebracht! Volgende keer nog maar een paar pogingen doen ;p. Voor de rest was er niks speciaals gebeurd op de ER waar ik nog over zou kunnen vertellen.
Dinsdag: vandaag mocht ik op de verpleeg afdeling staan: St. Bernadette.
Hier ben ik begonnen met het checken van de vitale functies. Later werd ik geroepen, zodat ik mee kon kijken hoe je een infuus kunt verwijderen. En dat was t dan Hahaha.
Woensdag: vandaag hadden we lekker een dagje vrij en zijn we naar de shoppingmall gegaan in davao city. We hebben lekker geshopt :D en na afloop hebben we lekker bij de mc Donalds gegeten mmmm!!!!
Donderdag: vandaag mocht ik voor het eerst naar de OPD, dit is vergelijkbaar met een huisartsen post. In de ochtend was het een kwestie van de vitale functies meten bij de mensen die langskwamen. In de middag was het al wat leuker. Er kwam een man binnen die met een hamer op zijn hand had geslagen, waardoor er een gat in zijn hand zat. Het moest gehecht worden en ik mocht mee kijken. Eerst werd de hand plaatselijk verdoofd, zodat er vervolgens 4 hechtingen in konden. Ik vond het heel interessant om te zien. Tijdens het hechten waren de gewonde man en ik gezellig aan het praten en zij hij dat hij morgen langs zou komen om bananen voor me langs te brengen die hij kweekt op zijn werk. Later kwam er nog een vrouw die door haar buurman was geslagen met een ijzeren peddel, omdat haar baby de hele tijd aan het huilen was en ze daar ruzie over kregen. Ze had daardoor een wond op haar scheenbeen, de zuster heeft de wond schoongemaakt en er een gaasje opgeplakt. Verder moest er nog bij een man een katheter ingebracht worden, ik heb meegekeken zodat ik het volgende keer zelf kan doen. 
Vrijdag: vandaag ben ik weer naar de OPD gegaan.  Deze dag was er niet zo veel te doen, ik heb weer vitale functies opgenomen bij de mensen die langskwamen. De man die gisteren gehecht werd was nog naar me toe gekomen samen met zijn vrouw en 2 kinderen. Hij had een hele zak met advocado's en 4 bananen voor me meegenomen. Ik heb nog nooit een advocado gegeten dus ik ben benieuwd hoe t smaakt, ze moeten nog 6 dagen rijpen en dan ga ik t maar eens proberen! 

Nawoord: zaterdag zijn we naar een strand gebracht, maar omdat het water hoog stond en de golven ook hoog waren, zijn we naar het zwembad gegaan en hebben we daar lekker de dag doorgebracht :D
Zondag was de leukste dag van de hele week. We zijn naar het adventure park gegaan en daar hebben we enge dingen gedaan!!! We zijn eerst hoog in de lucht gaan fietsen op kabels, ik vond het zo eng dat ik naar de overkant gesjeesd heb ;p  het was leuk om te ervaren, maar ik doe t noooooit meer!! Daarna ben ik nog van een kabel afgegleden, dat vond ik wat minder eng en ook een stuk leuker. Vervolgens zijn we naar het krokodillen park gegaan. Dat was leuk er waren niet alleen krokodillen, maar ook apen, vogels, slangen en nog wat grappige diertjes :D als afsluiter zijn we naar een Nederlands restaurant gegaan " De bonte koe" daar hebben we heerlijk gegeten. Ik heb vooraf lekker tomatensoep op en als hoofdgerecht tournedo's met frietjes en mayo mmmm, daar gaan we vaker heen. We hebben daar ook nog gezellig gepraat met de eigenaar " Hennie".

Aankomende week gaan we naar de verstandelijk gehandicapten, we hebben de opdracht gekregen om leuke activiteiten te bedenken, zodat we die met de mensen kunnen uitvoeren. Heb er zin in :D:D 

Tot volgende week!!!!

  • 08 September 2015 - 21:46

    Charles:

    Nou, op je stage lijkt het niet heel erg druk.
    Gelukkig kunnen jullie leuke dingen doen als jullie vrij hebben.
    Is de MacDonals hetzelfde als in Nederland? En hoe bevalt het Filipijnse eten?
    Liefs, papa

  • 08 September 2015 - 21:48

    Beppie:

    Hallo Lisanne, je maakt wel wat mee zo, erg leuk om te lezen hoe je week verloopt. Je bent alweer bezig met je 3de week wat gaat het toch snel allemaal. Hopelijk vind je het wel leuk om allemaal mee te maken. sterkte van de week en ik ga je verslag volgende week weer lezen. liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Davao

Mijn eerste reis

wij gaan naar de filipijnen om stage te lopen.

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2015

Week 8!

13 Oktober 2015

Week 7!!

03 Oktober 2015

Week 5&6

22 September 2015

Week 4!

14 September 2015

Week 3
Lisanne

Hallo!! van 20 augustus to 6 november ben ik samen met merthe janssen in de filipijnen om stage te lopen. op deze site zal ik over onze avonturen vertellen en natuurlijk mooie foto's plaatsen :D

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 4650

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 06 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: